בית הטור של יעל יחס מעליב ובוטה של פקחי הרכבת ממאיס את הנסיעה

יחס מעליב ובוטה של פקחי הרכבת ממאיס את הנסיעה

דוא הדפסה PDF

עשרות תלונות אני מקבלת על התנהלות זכיינית הרכבת, סיטיפס מול התושבים הנוסעים ברכבת. יש בתלונות עלבון רב, זעם גדול ותחושת חוסר אונים.

הנה כמה דוגמאות לתלונות שהועברו אלי.

שני נערים נסעו באוטובוס ובמהלך השעה וחצי  שבהם הם לא אמורים לשלם שוב, המשיכו לנסוע ברכבת. "הפשע" של הנערים היה שאחד מהם שילם באוטובוס על חברו, הם שאלו את נהג האוטובוס אם זה תקף גם לרכבת ונענו בחיוב.  אחרי מספר תחנות, נכנסו פקחים ונתנו קנס של 186 ש"ח לנער ששילמו עליו. למה? כי ברכבת אסור לשלם על מישהו אחר.

מישהו ניסה להעביר את כרטיס הרב קו המוטען ברכבת, והכרטיס לא עבר. פקח ראה את נסיונו וניסה לעזור לו, לאחר שהגיעו עוד שני פקחים ולא הצליחו לסייע לבחור בהעברת הכרטיס, הם פשוט... נתנו לו דו"ח עם קנס.

חייל מילואים עלה עם שובר מהמילואים לנסיעות חינם בתחבורה הציבורית לבסיס שלו. הגיע פקח ונתן לו דו"ח.

אשה הגיעה למתחם הרכבת ורצתה לרכוש נסיעה אחת. 6.90 ש"ח. המכונה לא קיבלה את הסכום, גם המכונה השנייה והשלישית לא. האשה מאוד מיהרה ועלתה לרכבת. עם עליתו של פקח לרכבת, מיהרה לגשת אליו וביקשה שינחה אותה מה לעשות.הפקח הקשיב בהבנה, ביקש ממנה את תעודת הזהות ונתן לה קנס.

סטודנטית עלתה לרכבת אחרי נסיעה באוטובוס שעליה שילמה. המכונה ברכבת לא זיהתה את כרטיס המעבר. הפקח... ניחשתם, נתן לה קנס.

ידוע לי שיש נוסעים ברכבת שמנסים לתחמן את המערכת ולהרוויח נסיעה חינם. ברור לי שהתקופה הראשונה היא קריטית לחינוך הציבור. אך, לדעתי, לא זו הדרך. יתכן והזכיין מרשה לעצמו התנהגות כה משולחת רסן, כי הוא יודע שאוטוטו כל נוסעי התחבורה הציבורית יהיו מחוייבים לנסוע ברכבת הקלה. הלוא, אפשר היה בקלות להנחות את הפקחים להיות קשובים. אך יותר מידי נוסעים מדווחים על התנהגות "רובוטית" של הפקחים שקודם כל, נותנים קנס ואח"כ מציעים לנוסע לערער עליו.

מוזר, מעליב ומבזה!

עדכון אחרון ( ראשון, 24 אוגוסט 2014 04:21 )  

חפשו אותנו...

Facebook

מבזקים