בית חדשות הפיסגה חדשות מה האינטרס לקדם תוכנית שתפגע בפסגת זאב?

מה האינטרס לקדם תוכנית שתפגע בפסגת זאב?

דוא הדפסה PDF

צומת סיירת דוכיפת / שד' משה דיין הוא אחד הצמתים הסואנים והפקוקים בעיר. העומס בתנועה מתבטא בעיקר בשעות הבוקר כאשר תנועה רבה מגיעה ממזרח מכיוון מחסום חיזמא אל כביש עוזי נרקיס ואל כביש 20 ובשעות אחר הצהריים ממערב לכיוון חבל בנימין. בישיבה שהתקיימה לפני כחצי שנה בין נציגי העירייה לנציגי משרד התחבורה, אושר תקציב לתכנון הפרדה המפלסית בצומת. התכנון והביצוע יבוצעו ע"י החברה העירונית הירושלמית מוריה. מדובר בשיקוע שיאפשר תנועה חופשית בצומת בכיוון מזרח מערב, יתחיל בסמוך לצומת שד' סיירת דוכיפת/הארבעה ויסתיים בשד' עמיחי פאגלין מול תחנת כיבוי האש. כמו כן תתבצע  תוספת של נתיב נוסף בשד' עמיחי פאגלין ופנייה ימינה חופשית מעמיחי פאגלין לשד' משה דיין לכיוון הקניון. סגנית ראש העיר, יעל ענתבי, שקידמה את התוכנית מראשיתה וממשיכה בליווי צמוד של חברת מוריה, סיפרה כי הצליחה לשנות את התכנון המקורי שנתמך ע"י גורמים אינטרסנטיים שונים שקידמו הוספת נתיב לתחבורה ציבורית בשד' סיירת דוכיפת כבר כעת לפני ביצוע ההפרדה. לדעתה של ענתבי ההפרדה המפלסית בצומת היא שתיתן מענה לעומס הרב על הציר ואילו תוספת נתיב הייתה גורמת לנזק לתושבי הפסגה מהסיבות הבאות: הוספת נתיב תחייב ביטול מעגל התנועה היפה בצומת הסיירת הירושלמית ורח' גל, יהיה צריך להתקין רמזורים בכל הצמתים לאורך הציר שהיו מקשים על תושבי פסגת זאב לחצות את שד' דוכיפת. התוכנית כוללת ביטול מקומות חניה נדרשים במיוחד ליד התיכון וכן, התוכנית תגרום להקטנת המרחק בין הכביש לבתי התושבים. תוספת הנתיב לתחבורה ציבורית אמורה הייתה לסייע לאוטובוסים המגיעים מכיוון מטה בנימין, התוכנית המקורית הוכנה כאשר הייתה למשרד התחבורה כוונה להקים מסוף תחבורה בשד' משה דיין באזור הקו-אופ שופ במרכז לכל האוטובוסים שיגיעו מחבל בנימין. הכוונה הייתה כי האוטובוסים יפנו ימינה משד' סיירת דוכיפת לשד' משה דיין ולא ימשיכו לכיוון התחנה המרכזית. תכנית זו ירדה מהפרק בהתערבותה של ענתבי בסיוע תושבים מחבל בנימין שלא אהבו את הרעיון שירדו בפסגת זאב ויצטרכו להמשיך ברכבת הקלה. במשרד התחבורה כנראה עדיין לא התייאשו מהתוכנית שהייתה גורמת ללחצי תנועה כבדים בשד' משה דיין ולכן עדיין דבקים בקידום תוספת נתיב לתחבורה ציבורית בשד' דוכיפת. לתושבי פסגת זאב יש קווי אוטובוסים שנוסעים בשד' סיירת דוכיפת מרחק קצר של כ- 200 מ' בין רח' חיל האוויר לרח' הסיירת הירושלמית, הזמן הקצר שיתכן ותושבי הפסגה יחסכו בשעות הבוקר אינו שווה את הזמן שהאוטובוסים יחכו ברמזורים בכל צומת גם בבוקר ובעיקר במשך כל שעות היום. מכל הסיבות הללו ברור שתושבי פסגת זאב יפגעו מתוספת נתיב תחבורה ציבורית ולכן סגנית ראש העיר יעל ענתבי מנעה את קידום התוכנית ואין ספק כי מי שמנסה לקדם את התוכנית פועל נגד האינטרסים של פסגת זאב. כשיתכן והסיבות לכך הינן או פוליטיות או אינטרסים כלכליים מביצוע עבודות מיותרות. פתרון שמציעה ענתבי לתחבורה הציבורית מאזור בנימין שתקל גם על התנועה בפסגת זאב יוכל להתממש כאשר תסתיים בעוד כחצי שנה סלילת רמפת הזיתים שתקשר בין מחסום א-זעים לבאים מכיוון ענתות למנהרות הר הצופים.  האוטובוסים מבנימין יוכלו לנסוע בכביש ענתות-אזעים ובאמצעות הרמפה להגיע ישירות לכיוון הר הצופים ורמת אשכול, במקום להכביד על התנועה מפסגת זאב. פתרון זה אמור לתת מענה טוב לתושבי כל האזור ולהקטין את לחצי התנועה בפסגת זאב. בטווח הארוך יותר, בעוד כחמש שנים תתווסף הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית (כביש 9 לכיוון רמות) שתצא אף היא בקרוב למכרז. בימים אלו מתחילה חברת מוריה בביצוע קידוחי ניסיון ובדיקת קרקע כהכנה לביצוע העבודות.

 

סטטיסטיקה

מונה צפיות תוכן : 1017643

חפשו אותנו...

Facebook

סקר

איפה אתם עורכים קניות גדולות של מוצרי מזון ומכולת
 

מבזקים

מבזקים


זמני השבוע

פרשת השבוע:
ויגש
כניסת השבת: 16:15
צאת השבת: 17:30

תמונת השבוע