חלם זה כאן: פתיחת כביש 437 מענתות שוב מתעכבת בגלל מחלוקת תקציבית

דוא הדפסה PDF

סלילתו של הכביש החדש מענתות לכביש מספר 1 (ירושלים – מעלה אדומים הישן) באזור מחסום א-זעים הושלמה כבר לפני כעשר שנים. על אף ההשקעה של 150 מיליון ₪ הכביש לא נפתח מאז, בעיקר בגלל מחלוקת בין משרד הביטחון למשרד לביטחון פנים בשאלה מי יממן את עמדת הבידוק הביטחוני בחיבור לכביש ירושלים – מעלה אדומים. לפני כשנה וחצי, סוכם התקציב המדובר בין המשרדים. חברת מוריה החלה בעבודות להשמשת הכביש, שסבל מבלאי, והצבת מרכיבי הביטחון והבידוק. העלות, נוסף ל- 150 המיליונים שכבר הושקעו, היא כשלושים מיליון ₪ להחזרת הכביש למצב שמיש. אורכו של הכביש כשלושה קילומטר וחצי, תחילתו בכביש 437, סמוך לבסיס ענתות, וסופו כאמור בכביש מספר 1, מול צומת עיסוואיה. למגיעים לצומת תתאפשר פנייה שמאלה והתחברות באמצעות רמפה שבנייתה מסתיימת בימים אלה, אל מנהרת נעמי שמר והר הצופים. לפי הערכות, כביש זה יפחית בכ־5% את תנועת כלי הרכב דרך מעבר חיזמא ופסגת זאב, שאליו מתנקזת בכל בוקר תנועת כלי הרכב המגיעים מאזור יהודה ושומרון. ההנחה היא כי מלבד תושבי ענתות, שועאפט וענאתא הישראלים, גם חלק מתושבי בנימין שרוצים להגיע לאזור הר הצופים יעדיפו להשתמש בכביש זה. העבודות בכביש הסתיימו והוא אמור היה להיפתח בימים אלו, אולם, לפי מידע שהגיע אלינו פתיחת הכביש מתעכבת כשהסיבה, באופן מפתיע, שוב בגלל מחלוקת על התקציב להפעלת הבידוק. מתברר כי המשרד לביטחון פנים מוכן להפעיל את המעבר אבל בתנאי שיקבל תוספת תקציב ממשרד האוצר. כך חזרנו, לאחר שנה וחצי של עבודות והוצאת כסף רב נוסף, לנקודת הפתיחה.

 

כביש 21 יקרא מעתה רח' שיירת עטרות

דוא הדפסה PDF

במסגרת הסיור המסורתי לתושבי הפסגה ביום העצמאות נערך טקס קריאת שם לכביש 21 שנקרא עתה רח' שיירת עטרות. הרחוב נקרא על שם השיירה שנסעה לפני שבעים שנה מירושלים אל המושב עטרות שהיה בסמוך לאזור התעשיה עטרות היום. השיירה נתקלה במחסומי אבנים ופורעים ערבים תושבי שועאפט רצחו 14 מנוסעי השיירה. את ההנצחה הוביל חוקר צפון ירושלים ד"ר יוסי שפנייר באמצעות סגנית ראש העיר יעל ענתבי מפסגת זאב (פז) המשמשת כיו"ר וועדת השמות בעירייה. מפקד השיירה שנהרג באירוע היה כרמי אייזנברג, 25 במותו, ממפקדי ההגנה בירושלים שפיקד על אזור עטרות ונוה יעקב. על שמו של כרמי אייזנברג נקראו שני אחייניו שהשתתפו גם הם בטקס. בתמונה מימין לשמאל: ד"ר יוסי שפנייר, יעל ענתבי, כרמי גילון (שהיה ראש השב"כ) וכרמי מוסק, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים.

 

שדרוג המרכז המסחרי ברח' הששה עשר במרכז, יוצא לדרך

דוא הדפסה PDF

לפני יותר מחצי שנה ערכה חברת "עדן", חברת בת של העירייה, הפנינג ברחבת קופ"ח כללית ברח' הששה עשר 2. ההפנינג כלל הפעלות, פופים לישיבה ומשחקייה לילדים. האירוע היה מזמין ותושבים רבים הגיעו לראות מה קורה ברחבה ולהשתתף בחוויה. מטרת האירוע הייתה לשתף את הציבור על מנת לשדרג לפי זה את המרכז המסחרי ברח' הששה עשר, במסגרת שדרוג 15 מרכזים מסחריים בכל ירושלים. בפסגת זאב דובר בשדרוג אזור החנויות ברח' הששה עשר בין שד' משה דיין ועד לרח' הסיירת הירושלמית. שדרוג הכיכרות והמרחבים באזור כמו ליד קופ"ח, ליד בית הספר מדעי טכנולוגי, ליד הקואופ שופ. השדרוג יכלול  הצללות, מתקנים  ופינות ישיבה וכן קיום אירועים בשיתוף בעלי העסקים לתושבים ולילדים. פלייס-מייקינג,

קרא עוד...
 

בניגוד לעמדת תושבי פסגת זאב, ראש העיר החליט כי יבוצע נתיב תחבורה ציבורית בשד' דוכיפת

דוא הדפסה PDF

לפני כארבע שנים, בעקבות לחץ של ראשי רשויות במטה בנימין לפתור את פקקי התנועה מצומת אדם לכיוון מחסום חיזמא, הוכנה תוכנית לסלילת מסלול תחבורה ציבורית לכל אורך הקטע מצומת אדם (שמשודרג כיום לשיקוע) ועד לתחנת הדלק בפסגת זאב. הכוונה היא שתושבי בנימין יעברו מנסיעה בכלי רכב פרטיים לתחבורה ציבורית.כמו במקרים אחרים, ניסו במשרד התחבורה לקדם בהתחלה את הנתיב לתחבורה ציבורית במקום היותר קל וזול, בו אין צורך בשינוי ואישור תוכניות. כך, מכל הנתיב לתחבורה ציבורית (נת"צ) הארוך מצומת אדם עד לשד' משה דיין, שיתכן ויעביר תושבים מרכב פרטי לציבורי, החליטו לבצע קטע קטנטן וקל לביצוע - המקטע של שד' סיירת דוכיפת בפסגת זאב. ברור לכולם כי נת"צ זה לא יסייע לתושבי בנימין בהווה ופחות מכך בעתיד. הדבר המעכב את תושבי בנימין הוא  כביש 437 בין אדם לחיזמא שבו הם שוהים מידי בוקר 25-50 דקות. נת"צ 437 מתוכנן לביצוע בעוד לפחות 5 שנים ובהשקעה של מאות מיליוני שקלים(!) נסיעה כיום ממחסום חיזמא לשד' משה דיין אורכת בממוצע כ- 8 דקות בשעות הבוקר הפקוקות. מתוכם דקה וחצי יגרעו בקרוב בעקבות ביצוע 2 נתיבים מיד אחרי המחסום ועד לרח' חיל האוויר. כך שהנת"צ יכול לחסוך מקסימום 2  דקות לנוסעי התחבורה הציבורית מבנימין. ברור ששתי דקות חיסכון אלה, לא יהיו הסיבה שתגרום לתושבי חבל בנימין לעבור לתחבורה הציבורית. התחושה היא ששר התחבורה רוצה לסמן וי על הפרויקט לטובת מצביעי הליכוד בבנימין. את התוכנית הזו הצליחה במהלך השנים לעכב סגנית ראש העיר, יעל ענתבי, נציגת פסגת זאב במועצת העיר (פז), אולם הלחץ של ראשי רשויות בבנימין על שר התחבורה ולאחרונה גם על ראש העיר ניר ברקת עשה את שלו. על אף מאמצים רבים מצד יעל ענתבי ותושבי הרחוב, החליט בשבוע שעבר ניר ברקת לאשר את סלילת הנתיב.

קרא עוד...
 

סטטיסטיקה

מונה צפיות תוכן : 917868

חפשו אותנו...

Facebook

סקר

כדי למצוא מקום מגורים לקשישים שיפונו ממלון דיפלומט לצורך שגרירות ארה"ב יש כוונה לבנות מבנה דיור מוגן נוסף בפסגת זאב בשטח המיועד לבית אבות. את/ה בעד או נגד?
 

מבזקים

מבזקים


חדש באתר

זמני השבוע

פרשת השבוע:
שלח לך
כניסת השבת: 19:09
צאת השבת: 20:26

תמונת השבוע

 

סגנית ראש העיר יעל ענתבי מעדכנת את רוה"מ נתניהו לגבי כביש 437