בית חדשות הפיסגה

שורש הבעיה בירושלים - מחנה הפליטים שועאפט

דוא הדפסה PDF

מצב הביטחון בצפון ירושלים משליך על מצב הביטחון בכל העיר ועכשיו גם בכל הארץ עם פיגועים וניסיונות לפיגועים.  תושבים מפסגת זאב עדיין מתלוננים על הנעשה בשועאפט שמעבר לגדר ההפרדה מבלי שכוחות הביטחון יתנו מענה הולם הן לקולות המואזין שבזמן האחרון גברו והתארכו, הן ליריות שנורות ללא תגובה והן לכך שתושבים מעבר לגדר ההפרדה עוברים בקלות אל פסגת זאב בעזרת סולם שהם מציבים בסמוך לגדר ההפרדה. משום מה, אלפי השוטרים שהוכנסו כתגבור לירושלים נמנעים מלטפל טיפול מקיף באזור זה. בפגישה שנערכה לפני זמן לא רב עם תושבי שועאפט שמעבר לגדר ההפרדה עם חברות המועצה יעל ענתבי ולורה ורטון, פנו התושבים בבקשה שמדינת ישראל תיכנס לתוך השכונה ותעשה שם סדר, גם תיתן שירותים וגם תאכוף את החוק כי היום יש שם שלטון של חמאס ותנזים, עם הרבה כלי נשק, סמים והפרות חוק משמעותיות.  לאחר הפיגוע האחרון בתחנת הרכבת בגבעת המבתר בו נרצח בפיגוע נרצח קצין מג"ב פקד ג'דעאן אסעד, החליט מפקד מחוז ירושלים החדש, צ'יקו אדרי, בתיאום עם עיריית ירושלים וחברת סיטיפס להציב בטונדות בתחנות הרכבת על מנת למנות פיגועי  דריסות.
כזכור, שבועיים לפני כן אירע באותו מקום  אירוע פיגוע דריסה נוסף, בו נרצחו התינוקת חיה זיסל ברון וימימה מוסקרה הי"ד.לאחר הצבת הבטונדות היו רבים שתקפו את המהלך. אחד מהם הוא שר הכלכלה נפתלי בנט, שמתח על כך  ביקורת חריפה וכך כתב בדף הפייסבוק שלו:"הבטונדות ברכבת הקלה הן פרס לטרור. הפתרון לטרור אינו לשים יהודים מאחורי גדרות ובטונאדות, אלא להרתיע את הרוצחים. כשהיו פיגועים באוטובוסים שמו מאבטחים בכל אוטובוס, הם עברו לטילים בדרום אז מיגנו את בתי הספר, כשהם עשו פיגועים ברחנו מגוש קטיף, ואז הם ירו יותר טילים ובתגובה הקמנו את כיפת ברזל, כשעצרנו טילים הם באו במנהרות מתחת לאדמה, חטפו את שליט ואז שחררנו מחבלים בעיסקה נוראית, כשחטפו נערים ורצחו אותם האשמנו את הטרמפים, כשירו ביהודה גליק דיברו על הבידוק של המסעדה לעובדים....הפתרון הוא הרתעה, לא התגוננות. הפיתרון הוא לא קונספציית כיפת הברזל, אלא אגרוף הברזל. עשינו את זה בחומת מגן ביו"ש והטרור נעצר, אפשר לעשות את זה גם עכשיו בירושלים. צריך אומץ, וצריך החלטה. מי שלא יודע לעשות את זה, שיגיד".בינתיים רכשה עיריית ירושלים עוד אמצעים טכנולוגיים שיאפשרו לה ולכוחות הביטחון לצפות בנעשה במקומות אסטרטגיים, על מנת הן לנסות למנוע פיגועים והן במקרי של הפרות חוק, לתפוס במיידית את מפירי החוק ולהעניש אותם  בהתאם. בשבוע שעבר העלה אתר 0404 תמונות קשות של וידאו  משועפט, לאחר שמחבלים זרקו בקבוקי תבערה על פילבוקס  של מג״ב.בסרטון נראים הלוחמים נואשים בעמדה ורק מתפללים שהיא לא תעלה באש. קצין במג״ב אמר לחדשות 0404: ״הגענו לתגבר כאן את הכוחות ובפירוש קיבלנו הוראה בתדריכים לא להגיב - אלא רק לבצע נוהל מעצר חשוד. במקרים כאלה, עד שהלוחמים יתחילו בנוהל, הם עלולים חס וחלילה להשרף״.
נאומו של ראש הממשלה ביום שלישי השבוע, מראה אולי על שינוי במגמת ההתייחסות לנעשה:ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הצעדים עליהם החלטנו כוללים הגברת הכוחות בשטח ברחבי הארץ כדי להגביר את הביטחון שלכם אזרחי ישראל, הריסת בתי מחבלים, יד קשה וענישה מוגברת נגד מיידי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה, קנסות להורים של ילדים ונערים שזורקים אבנים, פעולת הוצאה מחוץ לחוק של הגורמים המתסיסים בירושלים ועוד צעדים". יחד עם זאת כבר בעבר היו נאומים והחלטות של ראש הממשלה שלא בוצעו בפועל.
חברת מועצת העיר יעל ענתבי כתבה שוב לראש הממשלה מכתב מפורט בו היא פורשת את משנתה כי שורש הבעיה הוא האזור של מחנה הפליטים שועאפט. כאשר נבנתה גדר ההפרדה הושאר אזור מחנה שועאפט, שכונת השלום והחלק הישראלי של ענאתה מחוץ לגדר ההפרדה. מצב זה הביא לכך שעשרות אלפי תושבים ערבים עם תעודות זהות כחולות עברו לגור בחלק המערבי של שועאפט וגם בשכונות יהודיות, הגבעה הצרפתית ופסגת זאב. את מקומם של תושבים אלו תפסו ערבים מכל רחבי יהודה ושומרון שהתיישבו בבתים שפונו, על אף שהם שוהים בלתי חוקיים, בשטחה של ירושלים ומדינת ישראל. מכיוון שאין שום מחסום בין שועאפט שמעבר לגדר ההפרדה ולשטחי יהודה ושומרון הרי שכל ערבי משכם, ג'נין ורמאללה יכול להגיע באין מפריע לאזור הגובל בפסגת זאב מזרח. בנוסף לתוספת עשרות אלפי הערבים לאזור, חוסר השליטה והפקרת הריבונות הביאו לכך שבמקום נבנים מבנים רבי קומות בכמויות גדולות, מבנים אלו נבנים כמובן ללא רישיונות בניה, במקרים רבים יסודות המבנים אינם עומדים בתקנים ודווקא במקום רגיש הקרוב לשבר הסורי אפריקאי ומועד לרעידות אדמה.התעלמות נוספת של הממשלה והטמנת הראש בחול היא פעילות האום באמצעות אונר"א במחנה הפליטים שועאפט. בכל העולם מקובל כי פליטים מאבדים את התואר פליט לאחר 10 שנים של שהיה במקום אחר. רק לגבי הערבים הוחלט על כללים שונים וכך כל מי שעזב את מדינת ישראל במלחמת העצמאות ב 1948, צאצאיו וצאצאי צאציו כולם נחשבים לפליטים ומקבלים סיוע מהאו"ם. בעזה ראינו את שיתוף הפעולה בין אונר"א לחמאס ומתברר כי גם בירושלים אונר"א מתחזק את מחנה הפליטים שועאפט הנמצא בתוך שטח ירושלים ומדינת ישראל. התעלמות ראש הממשלה ממצב אבסורדי זה גוררת השפעה של אנשי חמאס השולטים במקום על כל הערבים בירושלים. ולכן פנתה יעל ענתבי שוב לביבי נתניהו שיפנים את המצב ויתחיל לפעול לכיבוש מחדש של ירושלים שמעבר לגדר ההפרדה. למכתבים הקודמים ענו ממשרד ראש הממשלה שהנושא הועבר לטיפולו של השר לביטחון פנים, שכולנו רואים את תיפקודו .

 

לאחר פעילות של יותר משנתיים: החל ביצוע גלאי רכב ולחצני הולכי רגל לאורך שד' יקותיאל אדם

דוא הדפסה PDF

עם הפעלת הרכבת הקלה נערכו שינויים ברמזורים לאורך שד' יקותיאל אדם כך שלעיתים לוקח דקות ארוכות לעבור את הקטע הקצר שבין צומת מאיר גרשון לעוזי נרקיס. עומס התנועה בציר משפיע לעיתים גם על כל התנועה בפסגת זאב מזרח כתוצאה מכך שכלי רכב נתקעים בפקק לאורך כל רח' מאיר גרשון. כאשר דרשה חברת מועצת העיר יעל ענתבי לשנות את תזמוני הרמזורים התברר כי העירייה לא רשאית לבצע שינויים וזאת מכיוון שבהסכם בין הממשלה למפעילת הרכבת הקלה, סיטיפס, נכתב כי האחריות לרמזורים לאורך תוואי הרכבת היא של סיטיפס.לאחר פגישות רבות כולל סיורים בשטח הצליחה יעל ענתבי להביא לכך שההסכם שונה לגבי פסגת זאב והוחלט כי ביצוע שינויים ברמזורים בפסגת זאב יתבצע בשיתוף שני הצדדים.בעקבות ההחלטה הוסכם על מהנדס תנועה המקובל על שני הצדדים שלאחר פגישות עם ענתבי הכין תוכנית חדשה לרמזורים. לאחר עיכובים רבים כולל השתהות משרד התחבורה שצריך לאשר את השינויים והבעיות הבטחוניות בקיץ שגרמו נזק לסנכרון הרמזורים, עיריית ירושלים החלה בימים האחרונים לבצע את התוכנית שתכלול בין היתר מתן אפשרות למעבר מכוניות בצמתים רק לפי דרישה וכן מעבר הולכי רגל במעברי החציה לפי דרישה. כיום במקרים רבים גם כאשר אין תנועה מכיוון הרחובות המשיקים, דוד ניב ושמואל תמיר, נחתן זמן רמזור ירוק לכניסה ויציאה מרחובות אלו. כמו כן ניתן זמן ירוק במעברי החציה גם כשאין הולכי רגל שרוצים לעבור את הכביש. מתן ירוק לפי דרישה יאפשר זרימה טובה יותר של התנועה לאורך יקותיאל אדם וביחד עם שינויים נוספים בתזמוני הרמזורים אמורה להיות הקלה בתנועה. בימים אלו (בלילות) החל הקבלן מטעם העירייה לחרוץ בכמה מקומות בכביש חריצים שישמשו לגלאי רכבוכן להציב עמודים במעברי החציה עליהם יותקנו הלחצנים שניתן יהיה ללחוץ עליהם על מנת לעבור כביש.   בתוך מספר שבועות יושלמו ההתקנות ותכנות הרמזורים וניתן יהיה לראות אם המהלך יעזור להקלת פקקי התנועה. חברת מועצת העיר יעל ענתבי מסרה כי היא שמחה על כך שעל אף כל המכשולים הצליחה לבסוף להביא לביצוע השינויים בתקווה להמשך פעילות מוצלחת למען תושבי הפסגה.

 

קרית עמנואל מורנו

דוא הדפסה PDF

מועצת העיר ירושלים אישרה ב 27.11.14 קריאת מתחם על שמו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל בפסגת זאבומתחם נוסף על שמו של רנ"ג פסקל יום טוב אברהמי ז"לשני השמות הוצעו ע"י חברת מועצת העיר יעל ענתבי. המתחם על שמו של סא״ל עמנואל מורנו ז״ל. נמצא בין רח' גל במזרח לשד' משה דיין במערב ובין רח' רחמילביץ' בדרום לשד' סיירת דוכיפת בצפון  וכולל מבני תרבות וקהילה רבים.המתחם כולל: ספרייה, אולם ספורט, מתנ"ס, תנועת הנוער בני עקיבא, בביצוע במתחם - היכל תרבות ופארק רובעי  ובתכנון מתקדם בריכת שחיה.שמו של המתחם ייקרא ״קריית עמנואל מורנו״.את ההצעה יזמה חברת מועצת העיר יעל ענתבי . לאחר שההצעה עברה בועדת אישים ובוועדת שמות בראשותו של סגן ראש העיר קובי כחלון, אושרה ההצעה במועצת העיר בשבוע שעבר. המתחם נבחר ע"י יעל ענתבי  בשיתוף משפחת מורנו, הוריו של עמנואל ז"ל,  המתגוררת  בפסגת זאב. סא"ל עמנואל מורנו (17 ביוני 1971 - 18 באוגוסט 2006) היה קצין בסיירת מטכ"ל בדרגת סגן אלוף, שנהרג במלחמת לבנון השנייה. נולד בצרפת, בן לסילביה ואילן מורנו.כשהיה בן שנה עלו הוריו לישראל אתו ועם שלושת אחיו הגדולים (אח נוסף נולד בישראל). מורנו למד בתיכון הרטמן ובתיכון הימלפרב בירושלים, וכן במחזור ב' במכינה הקדם צבאית בני דוד בישוב עלי.שירת בסיירת מטכ"ל ובשירות הביטחון הכללי 16 שנים, והגיע לדרגת סגן אלוף, שהוענקה לו כדרגה אישית על ידי ראש אמ"ן לשעבר - אהרן זאבי-פרקש. מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר הרצי הלוי תיאר את ייחודיותו כלוחם: "אם צה"ל הוא הצבא הטוב בעולם, וסיירת מטכ"ל היא היחידה הכי טובה בצה"ל, ועמנואל הוא הלוחם הכי טוב בסיירת מטכ"ל - אז עמנואל הוא הלוחם הכי טוב בעולם". השר אבי דיכטר, אף הוא מיוצאי סיירת מטכ"ל, תיאר אותו כמי שהיה בחוד החנית של הסיירת או בלשונו "בסיירת של הסיירת". במהלך השנים הוכשר לתפקידים ייחודיים, שדרשו מיומנות וסיכון מעל ומעבר לאלו של לוחם יחידה "רגיל". בין השאר השתתף במבצע לכידתו של מוסטפא דיראני בלבנון בשנת 1994, וכן פיקד על המבצע לחילוץ נהג המונית אליהו גוראל שנחטף בידי פלסטינים בשנת 2003 והוחזק במרתף באזור רמאללה.מורנו נהרג במלחמת לבנון השנייה לאחר שהפסקת האש נכנסה לתוקף, בפעולה באזור בעל בק שמנעה העברת נשק מאיראן ומסוריה לחזבאללה. מורנו היה בעל הדרגה הגבוהה ביותר בין לוחמי הסיירת שפשטו על יעדי חזבאללה בגזרת בעל בק. הידיעה על הפעילות דלפה לכלי התקשורת הלבנוניים ולחזבאללה, אך בחדר הפיקוד בקריה הוחלט להשלימה. בדרכו חזרה מן הפעילות נתקל הכוח במארב ומורנו, שעמד בראשו, נפגע ומת מפצעיו לאחר מכן.על פעילותו הביטחונית, כולל הפעולה שבה נהרג, הוטל איפול כבד, ועד היום יש איסור על פרסום תמונתו.חברת מועצת העיר יעל ענתבי אמרה כי כבוד גדול יהיה לעיר ולשכונת פסגת זאב בקריאת המתחם על שמו של גיבור ישראל. באותה ישיבה אושרה גם קריאת מתחם נוסף בפסגת זאב על שמו של רנ״ג פסקל יום טוב אברהמי ז״ל שהיה צלף ביחידת הימ״מ המשטרתית ונהרג בהיתקלות בגבול מצרים. פסקל יום טוב אברהמי נולד בצרפת ב-28 במאי 1962. בשנת 1977, בגיל 15, עלה לישראל. עם גיוסו לצה"ל התנדב לחטיבת הצנחנים ועבר מסלול הכשרה כלוחם וקורס מ"כים חי"ר. אברהמי לחם במלחמת לבנון ונפצע בקרבות בביירות. ב-1985 התגייס לימ"מ, שם שירת כלוחם במשך כ-15 שנה וכצלף בעשור האחרון לחייו ביחידה. במהלך שירותו, זכה לשני עיטורים מטעם משטרת ישראל: ב-1990 קיבל אברהמי את עיטור האומץ על חיסול יחידת מחבלים וב-1995 קיבל את עיטור המופת, כשהסתער על שלושה מחבלים שהיו בדרכם לפיגוע‏, ב-1988 השתתף אברהמי בכוח הפריצה ל"אוטובוס האמהות"‏. באחד המבצעים בחברון, כאשר כוח הימ"מ היה בנחיתות מספרית, אברהמי הסתער לבד על 4 מחבלים.אברהמי נהרג בערב 18 באוגוסט 2011 מירי מחבלים מגבול ישראל-מצרים כחלק מאירועי מתקפת הטרור בדרום ישראל ב-2011 בזמן שאבטח כוחות שעבדו בזירה. כאשר אברהמי נהרג, בגיל 49, הוא היה מוותיקי הלוחמים ביחידה.היה נשוי ואב לשלושה בנים, גר בפסגת זאב בירושלים.בחנוכה ה'תשע"ב (2011) זכה (לאחר מותו) בפרס בגין "עבור תרומתו לביטחון המדינה והיותו סמל למצוינות, אומץ לב והקרבה עבור המולדת".‏חברת המועצה יעל ענתבי אמרה, ״היה חשוב להנציח את פסקל בפסגת זאב, במקום שבו הקים את משפחתו. איתור המתחם ייעשה בקרוב בשיתוף עם המשפחה״.

 

ועדת התחבורה העירונית שהתכנסה בפסגה יצרה תקוות אך הסתיימה בקול ענות חלושה

דוא הדפסה PDF

ביום שני השבוע התקיימה ישיבת ועדת תחבורה של העירייה במינהל פסגת זאבלוועדה הוזמנו גם נציגי משטרה, תוכנית אב, אגף תושי"ה, ותושבים. למרות הפרסום הרב שנעשה לוועדה  הגיעו מלבד חברי הנהלת המינהל רק עוד חמישה תושבים מהשכונה, שלושה תושבים משכונות ירושלים ותושב אחד מחבל בנימין. חברי המועצה שהגיעו: עופר ברקוביץ, רחל עזריה, אלעד מלכא, יצחק פינדרוס, יעקב הלפרין,לורה ורטון ויעל ענתבי. הוועדה התנהלה בחוסר תאום מוחלט כאשר יו"ר הוועדה עסק זמן רב בהשתקת חלק מהאנשים שרצו לדבר. חבל שבסוף הוועדה ולאחר הדיונים לא התקבלו החלטות אופרטיביות והיה זה רק מנהל המינהל, אריה בניונס, שהבין בסוף הישיבה כי הדברים הולכים להתמוסס, תפס את המושכות והודיע כי יוקם צוות בנושא תחבורה בפסגת זאב המשותף לעירייה ולמינהל הקהילתי בשיתוף חברי המועצה על מנת לתת את הדעת  לבעיות החמורות הקיימות בפסגה. גם נציגיי המינהל הקהילתי וגם התושבים דיברו על חוסר שביעות רצון מהתחבורה הציבורית והתחבורה הפרטית בפסגת זאב מרוב הבחינות. נציגי משרד התחבורה לא הגיעו לישיבה כי הבינו מזמן שלא מדובר בוועדה סטטוטרית כך שאין לדיוניה משמעות. נציגי תוכנית אב הציגו את התכנונים הקיימים והעתידיים. בישיבה הוצג "סקר" שנעשה בין 150 תושבים על שביעות רצונם מהתחבורה בפסגה. הסקר הוצג ע"י תושבת הפסגה, אור אליאסיאן.לגבי הפיילוט שנעשה להכנסת אוטובוסים מחבל בנימין לפסגה, כולם הביעו אי שביעות רצון כולל ישראל מידד, נציג נוסעי תחבורה ציבורית מטה בנימין גוש שילה. ובכל זאת בסוף הדיון סיכם היו"ר כי הוא מבקש שידונו בנושא זה שוב ולא הביא להחלטה את ההצעה לבטל את השינוי. נדב מרוז, מנכ"ל עמותת תוכנית אב האחראית על התחבורה בירושלים, אמר שהתוכנית לביצוע נתיב לתחבורה ציבורית  בשד' סיירת דוכיפת תיצא לפועל ב 2015, התוכנית תכלול תוספת נתיב בשד' סיירת דוכיפת שישמש תחבורה ציבורית מאזור בנימין, ביטול מעגלי התנועה והתקנת רמזורים בצמתים וביטול מקומות חניה ליד חטיבת הביניים. יעל ענתבי אמרה שהיא מתנגדת לתוכנית וכך אף סיכמה עם ראש העיר. לדעתה התוכנית תגרום לסבל לתושבי פסגת זאב מרכז ולכן היא דווקא מעדיפה את חלקה השני של התוכנית שהיא יצירת הפרדה מפלסית בצומת דוכיפת משה דיין. לעומתה, אודי רמבח, יו"ר המינהל הקהילתי הביע את תמיכתו במיזם וטען שאינו רואה בו בעיה כלשהי.  הרגשת משתתפי הישיבה היא של החמצה, אחד המשתתפים אמר כי חבל מאוד שישיבה שיכלה לשאת פירות עתידיים התמוססה והפכה לאסיפת בחירות של יו"ר הועדה תמיר ניר. והנה סיכום הוועדה, די משעשע, יש לומר, כפי שהעלה בדף הפייסבוק שלו אחד מתושבי ירושלים שהגיע לוועדה והתרשם מהנעשה בה. הפעיל החברתי, אופק בירנהולץ:"סיכום ועדת התחבורה הציבורית של ירושלים -בפסגת זאב יש פקקים בבקרים בגלל כבישים שלא מתאימים לנסיעה, ויותר מדי תנועה שמתנקזת מצפון לירושלים אל תחנה מרכזית/קניון. כנראה שצריך כמה תיקונים וניתוב העומס - רכבים פרטיים ובעיקר תחבורה ציבורית - לכביש עוקף חדש, או פתיחה לשימוש של כביש קיים שחסום כבר שנים.במאמצים רבים, הנושא הגיע למספר סיעות בעירייה, שאפילו הצליחו לשכנע את ראש העיר.ראש העיר הצליח לשכנע את אלוף הפיקוד. כן כן, זה ציטוט מילולי מהישיבה - כדי לפתור בעיות של עומס בפסגת זאב, ראש העירייה הנבחר של ירושלים צריך לשכנע את אלוף הפיקוד.ואז אלוף הפיקוד צריך לשכנע את הרמטכ"ל ושר הבטחון, כי זה בשטחים, בכל זאת. ואת ראש הממשלה. ולוודא שמועדי העבודות בדיוק לא מביישים את מזכיר המדינה או את נשיא ארה"ב.ועד שנשיא ארה"ב יאשר או לפחות יאשר להעלים עין, תושבי פסגת זאב יהיו תקועים בפקקים בבוקר, ומלא בני נוער יחכו בחושך מחוץ לקניון סגור.עיר מאוחדת, ונורמלית לחלוטין".

 

סטטיסטיקה

מונה צפיות תוכן : 838423

חפשו אותנו...

Facebook

סקר

איפה אתם עורכים קניות גדולות של מוצרי מזון ומכולת
 

מבזקים

מבזקים


זמני השבוע

פרשת השבוע:
ויצא
כניסת השבת: 16:01
צאת השבת: 17:15

תמונת השבוע